7 days left! - Reisverslag uit Spoordonk, Nederland van Jetske Kinderen - WaarBenJij.nu 7 days left! - Reisverslag uit Spoordonk, Nederland van Jetske Kinderen - WaarBenJij.nu

7 days left!

Door: Jetske

Blijf op de hoogte en volg Jetske

08 April 2015 | Nederland, Spoordonk

Hello everybody,

Ja, gefopt?! Ik zit nu nog steeds op de Soeperdonken 1 in Spoordonk hoor...
Het leek me alvast handig om zo'n waarbenjijnu account aan te maken, omdat je daar in Nieuw-Zeeland van horen zeggen, eigenlijk helemaal geen tijd voor hebt! Daarnaast is alles nu zo'n beetje geregeld wat er te regelen valt(geloof me, dat is genoeg om nerveus van te kunnen worden).

Wanneer?
Op 15 april om 15.20 zal ik vanuit Schiphol vertrekken naar Dubai. De gebouwen schijnen er groter te zijn dan die van Spoordonk, maar ik hoef gelukkig maar anderhalf uur te vertoeven op dit vliegveld dus ik weet niet wat ik er van zal zien. Van ons mam mag ik absoluut het vliegveld niet verlaten en ga haar deze (ene) keer toch gelijk geven. Vervolgens vlieg ik 13! heerlijke uurtjes naar Melbourne (Australië) om tot slot naar Christchurch te vliegen. Ik zal daar 17 april om 04.35 AM landen.

Vanuit stage staan ze daar op me te wachten en zullen ze me naar mijn verblijf te brengen. Gedurende de 12 weken stage verblijf ik bij een mevrouw die zo aardig is om 3a4 dagen in de week voor me te koken. Balen, hier gaat deels mijn idee om ooit nog eens helemaal zelfstandig te worden! Haar buurman heeft ook een staigair in huis die me elke dag met de auto naar het bedrijf wil brengen, hij loopt bij hetzelfde bedrijf stage als ik. Fietsend zou dit een half uurtje zijn, wat ik nu al weet dat ik ook ga doen... je bent Hollands of je bent 't niet.

Wat ga ik nu eigenlijk doen?
Lincoln Agritech is een zelfstandig onderdeel van de Lincoln University in Lincoln, wat net onder Christchurch op het Zuider-eiland ligt. Ze houden zich bezig met R&D met betrekking tot precisielandbouw. Voor dit bedrijf (zo noem ik het gewoon) mag ik een marktonderzoek verrichten naar potentiële nieuwe klanten in zowel het binnen- als buitenland. Ik heb mooi vast kunnen leggen dat ik de klanten op het zuidereiland persoonlijk mag gaan bezoeken, dus dan ben ik niet alleen met de laptop op een bureautje in de weer... Hoe en wat ik precies aan gegevens etc. van klanten ga komen, wordt me allemaal nog precies uitgelegd en ik mag met mijn oude (en tevens enige vertrouwde) computerprogramma SPSS aan de gang (voor de studenten onder ons :P).
Kortom, voor mij een perfect stageopdracht!

Verder heb ik al te horen gekregen dat er nog meer Hollanders en andere nationaliteiten bij Lincoln Agritech stagelopen en de sfeer er al goed inzit!

Dussss, dan was dit mijn eerste berichtje op m'n blog...








  • 08 April 2015 - 15:52

    Erika:

    hey jettepet

    gaat helemaal goed komen met jou daar..
    we gaan je iig op de voet volgen ..

    zet hem op


    ad erika renske en siebe..

  • 08 April 2015 - 18:13

    Jan:

    Hey Jetske wat ben jij goed bezig zeg, leuk dat je al het een en ander weet wat je zoal te wachten staat
    Wij wensen je een heel leuke tijd en veel plezier

    groetjes Lian en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jetske

Derdejaarsstudent Bedrijfskunde & Agribusiness aan HAS Hogeschool, 's-Hertogenbosch. In dit jaar de mogelijkheid om in Nieuw-Zeeland een 12 weken durende stage te lopen bij Lincoln Agritech....

Actief sinds 22 April 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 3727

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

15 April 2015 - 26 Juli 2015

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: