Halverwege alweer! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jetske Kinderen - WaarBenJij.nu Halverwege alweer! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jetske Kinderen - WaarBenJij.nu

Halverwege alweer!

Blijf op de hoogte en volg Jetske

03 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Goodmorning Holland,

Ja, het is alweer mijn 7e stageweek hier in Nieuw-Zeeland en Jenny heeft de taak als huisvrouw weer op zich genomen... Super, vooral de houtkachel die aan is als ik thuiskom van stage is fijn! Herfst is het hier ondertussen wel geworden kun je stellen. Overdag is het nog steeds erg goed te doen, maar zodra het donker wordt, wil het nog wel een fris aanvoelen..

De afgelopen 2 weken heb ik mijn enquête gemaakt wat niet geheel zonder stuggles is gegaan. De enquête moest door 3 personen goedgekeurd worden en alle hadden ze een iets wat verschillende mening. Daarnaast zijn ook alle mensen druk als je ze nodig hebt (grr!) Vandaag dan de goedkeuring gehad en morgen wordt hij verzonden naar de beoogde bedrijven. Wat wel leuk was, de marketing manager had mijn enquête voorgelegd bij een ander bedrijf (KiwiNet) en waren erg geïnteresseerd en waren bereid hun contactenkring te benaderen voor mijn opdracht :)
De bedrijven in de technische (agrarische) sector zijn immers niet mijn contacten die in mijn telefoon staan bij wijze van...

Het vorige verhaal was ik geëindigd voordat we vertrokken naar Hamner Springs en zijn hot water pools. Vreemd om in een buitenbad te zitten van 40 graden terwijl er nog net geen sneeuw op de bergen ligt kan ik je zeggen ;) De sauna was minder geschikt voor mij, na 5 minuten krijg ik het er Spaans benauwd en ik het gedurende het half uur langer onder de koude douche gestaan dan in de sauna... Verder hebben we dat weekend nog een lange track gemaakt, de Mount Isabel track.

En toen... toen Wellington!!!

Afgelopen weekend hadden wij hier een lang weekend en de vrijdag had ik extra vrij gekregen. Tijd voor een HAS meeting in Wellington met Jelle en Gijs. Vrijdagochtend ben ik naar Jelle's stageadres gebracht door de dochter van zijn baas. Ze bracht me naar een plaatsje waar hun oude auto stond die Jelle mag gebruiken voor zn roadtrip na stage (de lucky bastard). In die auto ben ik achter haar aan gereden naar de valley Middlehurst vlakbij Blenheim. Dat is zegmaar de Middle of Nowhere maar wel super mooi! De auto sloeg af bergopwaarts dus avontuur gegarandeerd haha. Auto kunnen starten met startkabels, check!
Die avond bij Jelle nog mijn eerste jacht en het oog in oog staan met de shotguns en snipers, wat daar dagelijkse kost is.

Zaterdag zijn we met een bijna privévliegtuigje vanuit Picton naar Wellington gevlogen. Erg gaaf en na een half uur geland op het Noorder-Eiland.. Het centrum van Wellington hadden we vrij snel gevonden en Gijs was ondertussen ook onderweg met de ferry. In die tussentijd hebben Jelle en ik een gratis tour gehad door het parlementsgebouw van Nieuw Zeeland (wat zullen de leraren toch trots zijn). De vrouw was aan het praten over petrollampen van vroeger, maar de Philips lamp die ik zag was voor mij toch net wat interessanter op dat moment haha.
Zondags nog het nationaal museum bezocht en een tour gehad wat ook erg interessant was.
Alhoewel, het was erg interessant, maar dat was de (echt geniale) stapavond ervoor in Wellington ook. Afgesloten in een country-achtige kroeg en een gewoon Brabantse gezellige avond gehad dan weten jullie het wel.
Dit hebben we zondagavond nog eens overgedaan en Jelle had in zijn enthousiasme een (Engelse?) student uitgenodigd om ons te vergezellen in de volgende kroeg. Wederom gezellig genoeg om een (te) korte nacht te hebben.

Maandag terug met de ferry van Wellington naar Picton om vervolgens het geluk te hebben om met de auto van Jelle naar huis te rijden.
350 km in het donker rijden, check!
Nu heb ik dus de komende 2 weken de auto van Jelle ter beschikking, totdat ze hem op komen pikken. (Lucky me)

Had ik gisteravond hardop gezegd dit weekend niks te gaan doen... Mag ik het weekend bij gunstig weer met 2 andere studenten van LAL naar Nelson om veldwerk te gaan doen. Vliegen, verblijf en eten op kosten van het bedrijf, check!

Ik weet dat dit een veel te lang verslag was, maar het waren gewoon 2 top weekendjes hihi...

Greetzzz



  • 03 Juni 2015 - 11:01

    ErIka:

    Top dat het allemaal zo goed gaat jetske.
    Komt helemaal goed..
    groetjes vanaf het lieveld.x

  • 03 Juni 2015 - 11:22

    Marina:

    Leuk verslag
    Je kan dus ook altijd nog correspondente van Het Weekjournaal worden.
    Wat maak je veel mee daar in het Nieuw Zeelandse.
    Wie weet...
    Krijg je de smaak wel te pakken.
    Veel avontuur toegwenst en tot het volgende verslag.
    Groet, Marina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jetske

Derdejaarsstudent Bedrijfskunde & Agribusiness aan HAS Hogeschool, 's-Hertogenbosch. In dit jaar de mogelijkheid om in Nieuw-Zeeland een 12 weken durende stage te lopen bij Lincoln Agritech....

Actief sinds 22 April 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 3722

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

15 April 2015 - 26 Juli 2015

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: