Keep it easy - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jetske Kinderen - WaarBenJij.nu Keep it easy - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jetske Kinderen - WaarBenJij.nu

Keep it easy

Blijf op de hoogte en volg Jetske

22 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Goodmorning Holland,

Voor de verandering geen verhalen over weekendjes weg, maar mijn eerste ervaringen in het rustige leven.

Ofja rustig, het voelt nog steeds een beetje als vakantie en dat is maar goed ook. Op dit moment is Jenny 2 weken op tour in Rusland, Denemarken en Zweden wat betekent dat ik het huis en de hond voor me alleen heb. Het betekent ook dat Jetske netjes het huis schoon houdt, de hond niet vergeet te voeren (ik heb een briefje op de koelkast gehangen, voor de zekerheid), m'n eigen was doe en eten kook...
Onder het mom 'een film kijken' vond Jenny het geen probleem als ik de jongens van stage een keer op bezoek zou hebben. Inmiddels zijn we de Hobbit 1,2 en 3, een heerlijk zelfgemaakte aardappelgratin en de nodige pilsjes verder... Jenny bedankt!

Op stage gaat ook alles (in een naar mijn gevoel te laag tempo maargoed, no worries, stress kennen ze hier niet) gestaag verder. Ik heb ondertussen wel een mindere eigenschap van slimme koppen ontdekt, plannen kunnen ze totaal niet. Ik ben dan weer iemand die wel een beetje van de planning is, dus dat is mijn uitdaging voor de komende weken. Ik had gehoopt dat de enquêtevragen voor mijn onderzoek online zouden zijn nu, maar na eerst 3 verschillende richtingen uit te zijn gestuurd, zijn we het nu eens geworden over het inhoudelijke stukje. Eigenwijs misschien? Nee, maar goed werk heeft tijd nodig zullen we maar zeggen.

Verder ons mam en ons oma maar eens in de watten gelegd met een kaartje en een bosje tulpen voor Moederdag. Allebei hadden ze het niet aan zien komen, wat de verassing voor ze alleen maar mooier maakte. Moederdag was hier op dezelfde dag, dus dat was een mooie reminder.

Wat ik zoal nog meer gedaan heb de afgelopen 2 weken?
2 Melkveebedrijven bezocht en tot de conclusie gekomen dat het er hier allemaal net iets anders aan toe gaat. Daarnaast een interview gehad met Dairy NZ, een onderzoekscentrum met betrekking tot de melkveehouderij in Nieuw-Zeeland, die me erg veel bij hebben kunnen praten. Het Engels verstaan ging me goed af, daar sta ik nu nog steeds van te kijken :) Tot slot zijn we ook nog sportief bezig hier... Squashen (conclusie: niet mijn sport), tochtjes op de MTB maar het surfen was daarvan toch wel het hoogtepunt!

Voor deze ronde wat dit het weer... Mijn tas is weer ingepakt voor het vertrek van morgenvroeg 7uur, want YES we gaan weer 2 dagen op pad en wel naar Hanmer Springs :)

I will keep ya in toch!

P.S. Of ik ook tijd heb om te denken aan het goede leven in Brabant? Ja, dat doe ik, het is er deze feestperiode erg goed vertoeven en soms mis ik het een beetje, maar ruilen? No way, ik zit hier in Nieuw-Zeeland en dat bevalt me nog steeds verdomd goed :)

  • 22 Mei 2015 - 12:06

    Erika:

    Hey jettepet

    goed bezig jij....
    doe zo voort...

    groetjes ad erika renske en siebe

  • 22 Mei 2015 - 12:22

    Pien:

    Hoi Jetter,
    Weer een leuk verhaaltje.
    Het is hier goed vertoeven in Brabant.
    Maar of ik wil ruilen? Hell yeaah!! Hahaa

    xxx

  • 22 Mei 2015 - 13:39

    Carolien:

    Go Jetske! Klinkt goeeed. Feesten in Brabant doen we wel weer over een paar maanden ;) En dat no stress? Heel herkenbaar, het tempo ligt zo laaag haha. Veel plezier dit weekend!

  • 23 Mei 2015 - 07:37

    Mam:

    Goed bezig Jetske.
    Ik begrijp dat we na 26 juli de huishoudelijke taken hier opnieuw kunnen gaan verdelen.
    Kan ik koken en strijken van mijn lijstje halen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jetske

Derdejaarsstudent Bedrijfskunde & Agribusiness aan HAS Hogeschool, 's-Hertogenbosch. In dit jaar de mogelijkheid om in Nieuw-Zeeland een 12 weken durende stage te lopen bij Lincoln Agritech....

Actief sinds 22 April 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 3726

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

15 April 2015 - 26 Juli 2015

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: